اهن تبلیغ

مفتول چیست؟

وبلاگ , مفتول

۲۳ فروردین ۱۳۹۸ 634 بازدید
اهن تبلیغ

مفتول چیست؟

شنایی با تاریخچه مفتول
اولین گام برای ساخت مفتول ها به شیوه ی امروزی توسط کریستوفر پاهم سوئدی برداشته شد وی تلاش کرد تا قطر مفتول ها را کاهش دهد سپس آن ها را به شکل مستقیم با عبور بیلت های گرم شده و نیاز به پتک زدن از شیارهای کوچک کننده و سپس غلطک های نورد عبور داد. گرچه این عملیات چندان موفقیت آمیز نبود اما به عنوان اولین گام شناخته می شود.

سیر تحول تاریخچه مفتول
در ادامه ی تاریخچه مفتول باید بگوییم که در سال 1860 در اروپا یک نوع مفتول با نورد بلژیکی معرفی شد .پس از آن شاهد رشد و تغییرات مفتول در کشور آمریکا هستیم. بالاخره روش باز پختی به صورت همزمان توسط دو فرد با نام های ویلیام اسمیت و جیمز هارسفال کشف شد . به این روش پتنت نیز می گویند. کشف این شیوه باعث شد مقاومت کشش مفتولی تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

با ساخته شدن بسته های مفتول سنگین تر هزینه ها به شکل قابل توجه ای کاهش پیدا کردند. بهره برداری و ساخت ماشین های کشش مفتول تا جایی ادامه یافت که دوزه های صفحه ای مانعی از رده خارج شدند. با توجه به این امر ضرورت ساخت دوزه های کششی که قابلیت کارکرد در سرعت بالا را داشته باشند همچنین از عمر طولانی برخوردار باشند حس شد.

این امر باعث شد که در سال 1925 دوزه های کششی با نام شبه الماس در آمریکا تولید شود و پس از آن شاهد تولید دوزه های کشش تنگستن کارباید در سال 1929 هستیم و امروزه ماشین آلات کشش مفتول پیوسته را مشاهده می کنیم که تا به امروز در حال رشد و توسعه هستند.

مفتول چیست؟ از سیمی تک رشته ای که از جنس فلز بوده و همچنین از یک عایق که تشکیل شده از پلیمر PVC ،ساخته شده است.این محصول انواع مختلفی دارد که دو نوع از آنها آهنی و فولادی می باشند. مفتول ها در صنعت ساختمان کاربرد های بسیار فراوانی دارند که ما قصد داریم در این مقاله انواع کاربرد های آن و همچنین نوع ساخت آن را توضیح دهیم . اگر می خواهید در رابطه با این محصول اطلاعات کاملی به دست آورید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مقاله های مرتبط:

انواع مفتول

قیمت مفتول
کارخانجات تولید کننده این محصول برای تولید آن، شمش مورد نیاز برای ساخت را در کوره های بسیار گرم قرار داده و با دمایی در حدود ۱۲۰۰ درجهسانتیگراد حرارت می دهند تا به صورت کامل گداخته و ذوب شود.سپس با توجه به قطر مورد نیاز، شمش را به تعداد دفعاتی که می خواهند از دستگاه ها عبور می دهند تا به قطر مورد نظر برسد.بعد از اینکه شمش را به تعداد دفعات مورد نیاز از دستگاه ها عبور داده شد به قطر موردنظر می رسانند. مفتول ها توسط دستگاه ها تبدیل به کلاف می ‌شود.البته باید این نکته را بگویم که پس از اینکه این محصول به کلاف تبدیل شدند دمای بسیار بالایی در حدود ۹۸۰ درجه سانتیگراد دارند. اگر بگذارند مفتول بهحالت عادی سرد شود، حالتی بسیار ترد و شکننده خواهد پیدا خواهد کرد .به همین دلیل آنها را با استفاده از دستگاه هایی سرد و سپس آماده بسته بندی می‌کنند.

انواع مفتول
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد که ما در ادامه به معرفی انواع آن می پردازیم :

سیم مفتول گالوانیزه
مفتول سیاه
مفتول مسوار
مفتول استنلس استیل
مفتول فنر
مفتول فلزی
مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چگونه است؟

مفتول فلزی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از این مدل ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. مفتول های فلزی به دو دسته تقسیم می شوند که به نوع فابریک و غیر فابریک معروف هستند. در ادامه قصد داریم به توضیح روش تولید این محصول بپردازیم.

مفتول فلزی چیست و روش تولید آن
همان طور که در ابتدا گفتیم مفتول فلزی دارای زیر مجموعه های مختلفی است که به دو روش تولید می شوند. در روش اول تولید مفتول فلزی آن را تحت فرایند کششی گذاشته سپس مفتول را در دمایی بیشتر از 900 درجه ی سانتیگراد قرار می دهند. به این فرایند آنیلینگ کردن اطلاق می شود. زمانی که مفتول به دمای 900 درجه رسید با کمک جرثقیل هایی که در بالای کوره تعبیه شده است آن را از کوره بیرون می آورند و پس از آن فرایند سرد شدن را بر روی آن انجام می دهند.یکی دیگر از روش های تولید مفتول های فلزی گالوانیزه کردن است که این روش به دو شکل انجام می گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *